Med bil från Tingstadstunneln:

Åk Tingstadstunneln i riktning mot Hisingen. Sväng av direkt efter tunneln mot Öckerö. Ligg i högerfilen och kör mot Säve, tills det blir skyltat mot Tuve. Observera att 800 m efter Brunnsbo gör huvudleden en vänstersväng över järnvägen. Kör då rakt fram. Kör rakt fram i rondellen och följ skyltarna mot Tuve torg. Ca 1 km efter rondellen är det skyltat ”Lyktan” till vänster. Kyrkolokalen ligger sedan på höger sida efter 300 m.

Med bil från Göta Älv-bron:

Åk över Göta Älv-bron i riktning mot Hisingen. Följ leden ca 1 km och sväng höger vid OK-macken. Följ skyltarna mot Tuve. Sväng vänster i rondellen och följ skyltarna till Tuve torg. Ca 1 km efter rondellen är det skyltat ”Lyktan” till vänster. Kyrkolokalen ligger sedan på höger sida efter 300 m.

Kollektivt:

Ta buss 17 i riktning mot Tuve. Kliv av vid busshållplats Tuve centrum och gå till vänster om parkeringsplatsen, på Glöstorpsvägen. Gå uppför backen 300 m så ligger kyrkolokalen, en vit byggnad, på höger sida.

Med bil från Göta Älv-bron:

Med bil från E6 N:

Sväng höger vid Bäckebolsmotet och kör rakt fram på Skälltorpsvägen. Efter ca 2 km, kör vänster in på Lillhagsvägen vid T-korsningen. Efter 200 m, kör höger in på Finlandsvägen och rakt i den efterföljande rondellen i riktning mot Tuve torg (följ skyltning). Kör höger in på Gunnestorpsvägen och sväng vänster vid Tuve centrum in på Glöstorpsvägen. Skyltat ”Lyktan”. Lokalen ligger sedan på höger sida efter 300 m.

Parkering:

Finns gratis på Tuve torg, en betalparkering direkt efter kyrkan på höger sida (2 kr/h), sen finns det några få platser vid kyrkan och ytterligare några bakom kyrkan.

Kontakt

För att få personlig hjälp att hitta eller för att komma i kontakt med någon i församlingen, klicka här.