Temahelg 17-18 november

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”5915″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Kanske är vi i det skedet att evangeliet predikas för de allra sista innan slutet kommer. Hur ser kyrkans mission ut i den sista tiden? Vad är våra kallelser? Under temahelgen i Immanuelkyrkan vid kyrkoårets skymning får evangeliet tala till oss och visa hur det talar till alla när denna världen går mot sin skymning. Medverkar gör bl.a. Jan Bygstad, präst i DELK-Bergen, Immanuelförsamlingens vänförsamling, och John Pless, lärare i pastoralteologi vid det lutherska prästseminariet i Ft Wayne, USA

Immanuelförsamlingen har också den stora glädjen att för första gången framföra en Bach-kantat i egen regi, Actus Tragicus. J.S. Bach skrev troligen denna uttrycksfulla kantat för kör, solister och instrumentalister med anledning av en väns begravning.

[/vc_column_text][vc_column_text]

Lördag 17 november

10.45: Inledning, Jakob Appell
11.00: Att fira gudstjänst som mission, Jakob Appell
12.00: Italiensk buffé (anmälan senast 11/11)
13.30: Att söka stadens bästa (Jer 29) som mission, Jan Bygstad. Program för de yngre barnen.
15.00: Att stå i sina vardagskallelser som mission, John Pless (föredraget på engelska, tolkning erbjuds). Program för de yngre barnen, liksom för de äldre barnen.
16.00: Kaffe
16.30: Att söka efter de förlorade som mission, John Pless (föredraget på engelska, tolkning erbjuds). Program för de yngre barnen.
18.00: Musikandakt: Actus Tragicus. Betraktelse över kantatens innehåll av Daniel Johansson, som också leder helgmålsbön. Ungefärlig sluttid kl. 19.
Anmälan till lördagens lunch senast 11 november. Program för barn erbjuds under eftermiddagen.

[/vc_column_text][vc_column_text]

Söndag 18 november: Söndagen före Domsöndagen

11.00: Högmässa: ”Vaksamhet och väntan”. Jakob Appell och Jan Bygstad
12.30: Kyrkkaffe (den som behöver lunch ordnar på egen hand)