Prästtjänst på 20% i Immanuelförsamlingen

Immanuelförsamlingen i Göteborg grundades år 2006. Idag har vi drygt hundramedlemmar med gudstjänst varje söndag, flera olika barngrupper och en livaktig ungdomsgrupp.

Vår kyrka ligger på Hisingen, Göteborg, nära Tuve torg, och har tillhört församlingen sedan 2016.

Vi söker nu en präst till en tillsvidaretjänst på 20%. Vi söker dig som vill vara med och arbeta i Guds rike tillsammans med oss. Du kommer att leda gudstjänst ungefär en gång i månaden, något mer kring storhelgerna.

En viktig del i tjänsten kommer vara att, tillsammans med frivilliga, ansvara för ungdomsgruppen, Emmausvandrarna. Gruppen träffas varannan fredag, i nuläget jämna veckor, och består av drygt 20 ungdomar från konfirmationsåldern och uppåt.

Utöver detta kommer du att vara adjungerad i församlingens kyrkoråd, finnas tillgänglig för samtal med församlingsmedlemmar och delta i Missionsprovinsens prästmöten.

Sista ansökningsdag är 30 september, men ansökningar hanteras löpande. Tillträde 1 november, eller enligt överenskommelse. Lön och villkor enligt Missionsprovinsens personalhandbok.

Sökande måste vara medlem i Missionsprovinsens prästkollegium. Ett personligt brev är tillräckligt, CV behöver inte bifogas.

För frågor kontakta:

Jakob Birgersson, kyrkorådsordförande