Identitet

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Immanuelförsamlingen, som tidigare hette Kvillebäckens församling, finns sedan sommaren 2016 permanent i Immanuelkyrkan, som tidigare hette Lyktan och ägdes av Tuve frikyrkoförsamling. Här firas gudstjänst varje sön- och helgdag kl. 11, öppet för alla intresserade. Immanuelkyrkan står mitt i Tuve. Immanuelförsamlingen vill vara goda grannar för människor i närområdet och en öppen kyrka:

• Kyrkan är öppen på onsdagar kl. 15-18. Vi bjuder på lite kaffe för den som vill komma in en stund, det finns en präst på plats och kyrksalen är öppen för enskild bön och stillhet. En enkel kvällsbön (vesper) bes i kyrksalen kl. 17.50-18. Välkommen!
  • Föräldra-barn-grupp. Föräldrar och barn är välkomna från kl. 9 på tisdagar, med möjlighet att äta medhavd lunch tillsammans. Välkommen!
  • Tonårssamlingar. Emmausvandrarna är en tonårsgrupp med fördjupning i den kristna tron, bön och gemenskap varannan fredag kl. 18-21. Välkommen!
  • Konfirmation. Intresserad? Kontakta Jakob Appell.
  • Hyra lokaler. I Lyktan finns stora och ändamålsenliga lokaler att hyra för enskilda samlingar.
  • Gudstjänst. Till våra gudstjänster varje sön- och helgdag kl. 11 är alla alltid välkomna.
  • Se församlingsbladet för aktuell kalender.

Svenska kyrkans andliga tradition känns igen i våra gudstjänster. Vår tro bygger på den evangelisk-lutherska bekännelsen som återfinns i Svenska kyrkans bekännelseskrifter. Vi har våra rötter i Svenska kyrkan men tillhör Missionsprovinsen som är ett fritt stift av församlingar runt om i Sverige, med biskopar och präster vigda i apostolisk ordning, och med uppgiften att predika evangeliet om Jesus Kristus för alla och ge människor frimodighet att stå på Guds ords grund.

Komma vidare

För att närmare studera vår trosgrundval, klicka här.

För att uppfatta vår trosgrundval i förkunnelse, klicka här.

För att uppleva vår trosgrundval, kom och se! Våra gudstjänster firas i Immanuelkyrkan, Glöstorpsvägen 49 i Tuve. Klicka här för att hitta hit.

För en överblick över verksamheten, klicka här.

För kontakt med någon i församlingen, klicka här. Våra präster och vår diakonissa finns tillgängliga för samtal och själavård (med tystnadsplikt) och präster tar också emot bikt. Tid för möte sker enligt överenskommelse.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/4″][/vc_column][vc_column width=”1/4″][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_column_text]Anmäl dig till maillistan för att regelbundet ta emot vårt nyhetsbrev:[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/4″][casanova_button title=”Anmäl Här!” _color=”red” _style=”button rounded” ff_casanova_icon=”ff-font-awesome4 icon-envelope” href=”https://immanuelforsamlingen.se/kontakt/#20150904″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/4″][/vc_column][vc_column width=”1/4″][/vc_column][/vc_row]